"Kocham. Nie biję" - polscy artyści przeciwko przemocy wobec dzieci
2009/10/23 8:50:00
Tegorocznej edycji akcji społecznej "Kocham. Nie biję" towarzyszyć będzie Hymn, w którym udział wzięli polscy artyści. Kampanię wspierają dodatkowo hasła „Kocham. Reaguję" i „Kocham. Nie krzyczę".
Celem akcji jest uświadamiać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy i agresji.
Udział w nagraniu Hymnu wzięli: Damian Aleksander, Hanna Banaszak, Ewa Błaszczyk, Danuta Błażejczyk, Sonia Bohosiewicz, Olga Bończyk, Jarek Chojnacki, Ewelina Flinta, Artur Gadowski, Wojciech Gęsicki, Robert Janowski, Krzysztof Kolberger, Alicja Węgorzewska i Łukasz Zagrobelny. Tekst napisał Krzysztof Cezary Buszman, a kompozytorem jest Robert Osam.
Twarze medialne kampanii, które wzięły udział w teledysku do Hymnu to m.in. Agata Kulesza, Anna Dereszowska, Magda Różczka, Maria Seweryn, Anna Przybylska, Beata Chmielowska Olech, Tomasz Karolak, Piotr Adamczyk, Rafał Królikowski, Paweł Królikowski, Piotr Gruszka i Mikołaj Grabowski.
- Oczywiście ulegamy emocjom i dzieci też muszą poznać smak różnych emocji, żeby nie żyły pod kloszem - mówi aktor Rafał Królikowski. - Jest masa metod: są kary, nagrody, rozmowa i to powinno skutkować. Jednakże wypadałoby się trochę zastanowić nad swoim postępowaniem i o tym jest ta kampania.
- Potrzebne jest cykliczne powtarzanie takich akcji, aby na trwałe zmienić postawy społeczne - dodaje Konrad Wojterkowski, pomysłodawca kampanii i fundator Krajowego Centrum Kompetencji. - Bicie, krzyki, awantury, znęcanie fizyczne czy też psychiczne to mroczne tajemnice wielu polskich rodzin. Ważne, aby przypominać ludziom, że w życiu warto postępować inaczej, iż ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego. Poprzez znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci chcemy pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać bez przemocy. Kampania społeczna „Kocham. Nie biję" będzie bezpłatnie emitowana w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz kinach. Ponadto projekt będzie widoczny na 3600 billbordach oraz 200 tysiącach plakatów.
Partnerami akcji są: Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka.